Thursday, May 31, 2012

Va ful du är!

Att se det vackra i det fula, är det möjligt?
                               av Charlotte Sander




FOTO:TIM WALKER




Ibland kommer jag på mig själv att vara överkritisk. Det kan vara att jag haft en morgon som började fel och då blir jag ibland negativ och kan tycka att det mesta är fult.
Men på sistone så har jag sagt STOPP till mig själv när dom här tankarna kommer för jag vill inte att negativitet ska gro och slå rot i mig.

Just nu har jag som mål att verkligen försöka se det vackra. Det kan vara en sak som jag tycker är ful där jag försöker se något fint, om än bara en liten, liten detalj.
Framför allt så försöker jag se det vackra hos människor som kanske inte alltid är trevliga eller där det inte klickar rätt oss emellan.

Photo: TIM WALKER

Det går faktiskt riktigt bra! Häromdagen så hamnade jag i en diskussion med en man om en sak och jag blev irriterad och kom på mig själv med att tänka:
- Vad ful han är!
Nästa tanke blev:
-Nej men just det, jag ska ju träna på det här!
Och vet du vad, när jag tittade en stund till så fann jag en liten, liten sak som faktiskt var supergulligt:
Han hade en liten skruvlock mitt på huvudet som stack upp, han såg ut lite som Lasse Åberg i en av hans filmer.
I samma stund som jag såg det gulliga så blev jag mjuk i hjärtat och tappade lusten för att strida för min rätt, jag lade helt enkelt ner.
Resultatet av det blev att vi skildes som vänner och bestämde nytt möte.
Vi får väl se hur det går då, jag får väl koncentrera mig på hans lilla skruvlock!

Kram från mig,
Charlotte Sander
relationsexperten.se

No comments:

Post a Comment